Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet de vanligste spørsmålene og svarene på dem. Hvis du ikke finner svaret på spørsmålet ditt her, er du selvfølgelig velkommen til å kontakte oss på hello@plantefryd.no eller +47 41 55 16 11.

Produkter og priser

Kan møblene leveres i andre varianter og materialer enn det som vises på nettsiden?

Vi har mulighet til å levere møbler i flere utførelser enn de vi viser på hjemmesiden. Men for å gjøre valget ditt enklere, har vi håndplukket et utvalg av våre designfavoritter. Hvis du ønsker en spesifikk farge eller et materiale, kan vi få spesiallaget dette for deg mot et tillegg i prisen, kontakt oss på hello@plantefryd.no, så hjelper vi deg.

Følger det med planter når jeg bestiller?

Ja, det følger med planter til alle våre produkter.

Hvilken type plante leveres med planteveggene?

Plantene som leveres med planteveggene er Gullranke (Epipremnum aureum). Gullranke er en lettstelt, hardfør og tilpasningsdyktig grønn plante.

Bør planteveggen plasseres et sted med mye dagslys?

Plantene trenger ikke dagslys. De trives også godt i kunstig lys.

Hvor ofte må plantene vannes?

Hver andre til tredje uke, litt ettersom hvor mye lys de får. Plantene trenger å vannes oftere om sommeren enn om vinteren.

Kan dere hjelpe meg med å finne en passende plass til planteveggen?

Så klart - ta kontakt med oss på hello@plantefryd.no, så hjelper vi deg.

Pant

Hvordan fungerer dette med pant?

Når man kjøper et produkt fra oss gir vi en pant på plastdelene som er veggfester og plantekar.
Om du en dag ikke lengre ønsker å ha din plantevegg så vil vi veldig gjerne ha den i retur, slik at vi kan selge- eller leie den ut til nye kunder.

Er pant noe som gjør produktene dyrere?

Nei. Pant er inkludert i alle prisene når du kjøper et produkt, og det er ikke et fordyrende tillegg.

Får man pant om man leier et produkt?

Nei. Ved leie er det Plantefryd som eier produktene.Etter endt leietid henter vi de tilbake og leier de ut til nye kunder.

Er det en tidsbegrensning for når jeg evt. kan få pant på et produkt?

Nei. Plastdelene vil være like fine i mange tiår, og delene blir aldri for gamle til å pantes hos oss

Hvordan kan jeg få panten min?

Om du ønsker å pante dine plastdeler, så tar du kontakt med oss, og vii veileder deg til hvordan du kan få returnert delene til oss og få din pant.

Retur og reklamasjon

Kan jeg returnere en vare?

Ja, du har 14 dagers retur og angrerett på alle nettkjøp (gjelder ikke planter). Alle varer må være i original emballasje og salgbare. Vennligst kontakt oss på hello@plantefryd.no hvis du vil benytte deg av angreretten, så sender vi en returseddel til deg.

Hva gjelder ved reklamasjon?

Hvis du har mottatt en vare som viser seg å være defekt eller feilaktig, så ta kontakt med oss.

Vennligst merk at naturmaterialer (som f.eks. stein, tre, skinn, metall) har naturlige variasjoner i utseendet. Dette regnes ikke som en defekt og utgjør i seg selv ikke en gyldig grunn for reklamasjon. 

Når får jeg refusjonen min?

Refusjon skjer senest innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent returen. Når du har mottatt en bekreftelse på at returen din har blitt behandlet så vil du bli refundert. Det gjøres alltid til samme betalingstjeneste som ble brukt på kjøpstidspunktet.

Hvordan fungerer dette med pant?

Når du kjøper et produkt av oss så er det en returpant på alle plastdelene. Dette er plantekarene og veggfester som plantekarene er hengt opp på.

Frakt og levering

Hva er leveringstiden?

Er varen lagerført (vegghengte moduler) vil du normalt motta pakken innen 2-5 virkedager. Leveringstid på bestillingsvarer (møbelmoduler) er 2-3 uker.

Kan jeg bestille til utlandet?

Ved levering utenfor Norge tilkommer fraktkostnader og eventuelle importkostnader og tollavgifter. Disse betales alltid av deg som kunde. Ta kontakt, så hjelper vi deg med bestillingen.

Hvilke fraktalternativ finnes?

Vi tilbyr levering med Bring til Norge. Avhengig av hvor stor pakken din er, vil Bring levere hjem til deg eller med postbud. For små forsendelser som leveres til postbud, har du 14 dager på deg til å hente ut pakken før den sendes tilbake til oss. 

Hvordan sporer jeg orderen min?

Når ordren din sendes fra lageret vårt, mottar du en leveringsbeskjed via e-post. Deretter blir du varslet via e-post eller SMS når pakken din kan hentes ut eller når du kan forvente en hjemlevering. 

Hvor er bestillingen min?

Ved bestillingstidspunktet har du fått en veiledende leveringstid. For å få siste status på ordren din, kan du kontakte oss på hello@plantefryd.no

Betaling og faktura

Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

Når du bestiller fra oss kan du velge å betale med kort (VISA/Mastercard/American Express) og faktura, delbetaling eller direktebetaling via Klarna. Vi benytter oss av Klarnas betalingsløsninger. Hvis du har spørsmål om en faktura eller betalingsbetingelser, henviser vi til www.klarna.no.

Bestilling

Hvordan vet jeg at bestillingen min har gått gjennom?

Dersom kjøpet har gått gjennom sendes en ordrebekreftelse til den angitte e-postadressen i løpet av få minutter. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan det være fordi kjøpet ditt ikke har blitt behandlet eller at ordrebekreftelsen har havnet i spam e-posten. Vennligst kontroller at du har angitt riktig e-postadresse og kontakt oss hvis ordrebekreftelsen ikke er mottatt, så hjelper vi deg.

Hvordan endrer eller kansellerer jeg bestillingen min?

Vennligst kontakt oss så raskt som mulig hvis du vil endre eller kansellere bestillingen din. Hvis varen er sendt til deg, er det dessverre ikke mulig å kansellere den. Da må du gjennomføre en retur når du har mottatt leveransen.

Kan jeg få hjelp til å legge inn en bestilling?

Selvfølgelig! Kontakt oss på hello@plantefryd.no eller ring oss på 415 51 611 så hjelper vi deg.